Tuesday, November 22, 2011

Life.. Fantasy vs Reality..

Hmm.. macam mana aku harus mulakan?
Aku AGAK tertekan dan AGAK kecewa la juga..
Tapi.. aku TAK pula rasa macam nak mengamuk.


Bila dia mula meminta sesuatu yang TAKKAN dapat aku berikan.. apa yang patut aku lakukan?
Aku lepaskan dia.. biar dia BEBAS mencari apa yang dia mahukan.. 

Berharap agar ada insan di luar sana yang MAMPU berikan apa yg dia mahukan..


Kenapa tidak aku saja yg berusaha untuk dapatkan dan berikan apa yg dia mahu?? 
Kann... ?? Hahah! Bagi mereka yg mengenali aku.. siapa aku.. bagaimana aku.. mereka sendiri pasti terkedu mendengar permintaannya. TAKKAN dapat aku berikan... dan aku pasrah mengalah saja..

Itu yang telah aku lakukan.. Berbeza dgn mereka2 yg sebelum ini.. Yup.. kisah aku sebelum ni.. hampir 10 tahun bersama dan akhirnya terpaksa melepaskan begitu saja. AKU PERNAH merayu.. AKU PERNAH jatuh terduduk.. AKU PERNAH ambil tindakan yang akhirnya aku sendiri ketawakan diri sendiri.. 
Mungkin semua kisah dan pengalaman tu mengajar aku lebih cekal dan lebih rasional.. aku lebih bersedia menghadapi DETIK seperti ini tiba..

Dan dia... masih tidak mahu lepaskan aku. Kenapa? Padahal dia tahu.. aku TAKKAN dapat berikan apa yg dia mahu.. Itu yang buat aku tertekan... buat aku kecewa... 
Kenapa dia mahu kembali?? Sedangkan aku sudah mula biasakan diri dengan rutin harian tanpa dia..



AKU PERNAH.. JATUH CINTA..
KERANA CINTA HIDUPKU MERANA..
AKU PERNAH.. BAHAGIA..
KATA MANISNYA BUAT KU TERPEDAYA..
BIAR KAN AKU TEMANKAN PILU..
HARUSKAH CINTA OH KEJAM PADAKU..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...